Aktuális híreink
Külső megjelenés: A Škoda Elroq az első szériamodell, amely az új Modern Solid dizájnnyelvet tükröziAz új Škoda Elroq kompakt külső méretekkel, markáns formával és letisztult vonalakkal rendelkezik. A fényes fekete Tech-Deck Face, a visszatérő egyedi matt króm szín és az új exkluzív Timiano zöld szín együttesének köszönhetően, a vadonatúj Elroq az első olyan Škoda szériamodell, amely a Modern Solid korszak új dizájnnyelvét alkalmazza. Emellett új világítási lehetőségek és kiváló aerodinamikai tulajdonságok jellemzik a cseh autógyártó akkumulátoros-elektromos portfóliójának legújabb tagját, amelynek légellenállási együtthatója 0,26-nál kezdődik.Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője így nyilatkozott: "Az új Elroq esetében Škoda Design csapatunknak sikerült megőriznie és újraértelmeznie a Škoda kulcsfontosságú dizájnelemeit, és új ötletekkel és vizuális díszítésekkel – mint például a fényes fekete Tech-Deck Face – kombinálni őket. Ez az új Modern Solid dizájnnyelvünk egyik jellemzője, amely egy új korszak kezdetét jelzi. A Modern Solid a robusztusságot, a funkcionalitást és a hitelességet képviseli, miközben a biztonság és az erő érzetét sugallja. A Škoda Elroq jellegzetes formájával, funkcionális, minimalista és letisztult megjelenésével a tökéletes jármű a Škoda új formatervezési szemléletének bemutatására."A Tech-Deck Face előrevetíti a Škoda hűtőrács jövőbeli megjelenésétA vadonatúj Škoda Elroq mérföldkő a cseh márka történelmében. A kompakt elektromos SUV az első olyan Škoda sorozatgyártású jármű, amely az új Modern Solid dizájnnyelvet alkalmazza. Az ismert Škoda vonások megmaradtak, de egy teljesen új megközelítésből. Az új védjegy a Tech-Deck Face, amely az elöl elhelyezkedő ismerős Škoda hűtőrácsot helyettesíti. Emögött a fényes fekete elem mögött a mérnökök olyan érzékelőket rejtettek el, mint a radar és az első kamera. Kicsit feljebb, az Elroq erősen kontúros motorháztetőjén az új Škoda felirat látható, így ez a márka első olyan sorozatgyártású modellje, amely elhagyja a korábban ott elhelyezkedő logót. A feliratok, valamint a márka- és modellmegjelölések hátul egyedi matt króm színben pompáznak. Ez vonatkozik a robusztus első lökhárítón elhelyezett betétre és a könnyűfém keréktárcsákon található Škoda logókra is.Új LED-es fényváltozatok, új „négyszemű” arc és minimalista 2D megjelenésA Modern Solid korszakban a fényszórók karcsú vonalvezetéssel és minimalista, tudatos tervezéssel rendelkeznek. Újraértelmezték a Škoda SUV tipikus négyszemű arcát, és kizárólag LED-technikát alkalmaztak hozzá. Míg a fényszórók keskeny felső szegmensei nappali menetfényként, helyzetjelzőként és irányjelzőként szolgálnak, addig a nagyobb alsó modulok a fontos tompított és távolsági fényszórók funkcióját látják el. Az új, kiemelkedő jellemzők közé tartozik a Light Band, amely vizuálisan összeköti a fényszórókat. Ez a Light Band kezdetben kizárólag a First Edition modell esetében lesz elérhető.Mátrix fényszóró technológia és adaptív világítási módokAz Elroq fényszórói kétféle változatban kaphatók: az alapkivitelben a felső sávban folyamatos nappali menetfény és visszajelző modul található, az alsó sávban pedig a tompított és a távolsági fényt jelző LED-modulokat tartalmazó közös egység. A felső kategóriás LED Matrix fényszórókban négy különálló, téglalap alakú LED-elem alkotja a nappali menetfénysávot a felső lámpaegységben. Az alsó modulban két feltűnő LED-blokk került használatra. 36 egyedi fényszegmenssel ellátott Mátrix-technológiával rendelkeznek, amelyek a fényszóró használata során szelektíven árnyékolják a szembejövő forgalmat. Ezenkívül a LED Matrix fényszórók öt adaptív világítási módot kínálnak: Városi üzemmód, Vidéki üzemmód, Autópálya üzemmód, Időjáráshoz igazodó üzemmód és Turista üzemmód az út másik oldalán közlekedő országok számára. A hátsó lámpák szintén a Modern Solid dizájnnyelvet követik, finom vonalakkal és minimalista 2D-s megjelenéssel. Még a standard változat is 100 százalékban LED-technológiát használ. A csúcsváltozat dinamikus visszajelzőket, háttérvilágítású kristályos elemeket, a csomagtérajtó nyitásakor megjelenő animációt és kétféle, a fényszórókat integráló Coming/Leaving Home animációt kínál.Lágyan lejtő tetővonal és számos tervezési finomítás a kiváló aerodinamika érdekébenA Škoda Elroq jellegzetes, letisztult oldalprofilja dinamikus ívvel büszkélkedhet, amely az aero-optimalizált A-oszloptól indul, és a lágyan lejtő tetővonalig tart, amely szinte észrevétlenül ível át a csomagtérajtó feletti, kis légterelőkkel ellátott tetőspoilerbe. A mindössze 0,26-os légellenállási együtthatóval rendelkező kiváló aerodinamika a számos okos tervezési finomításnak, köztük a speciálisan formázott külső tükröknek az eredménye. Az első lökhárító mögötti aktív hűtőhenger automatikusan kinyílik, ha az akkumulátorrendszernek hűtőlevegőre van szüksége. Ha a hűtési igény alacsony, akkor bezáródik, és csökkenti a légellenállást, ugyanúgy, mint az elülső légfüggönyök esetében. Optimalizálják a légáramlást az első lökhárító és a kerekek körül, és csökkentik a kerekek mögötti turbulenciát. A kerékrés-csökkentők minimalizálják az első lökhárító és az első kerekek közötti távolságot. Ez szintén segít csökkenteni a turbulenciát az első lökhárítónál, így a légáramlás a karosszériához közel marad. A 19-21 colos könnyűfém keréktárcsákat aerodinamikailag is optimalizálták, a markáns kerékjáratokat pedig fekete szegély emeli ki.Timiano zöld: exkluzív szín az Elroq sorozathozA Škoda Elroq 4488 milliméter hosszú, 1884 milliméter széles és 1625 milliméter magas. 2765 milliméter tengelytávval rendelkezik, a menetkész tömege pedig 1949 kilogramm. Kilenc fényezés közül lehet választani. A három alapszín közül az egyik a Timiano zöld, amely most debütál a Škoda kínálatában. Ez a szín kizárólag a Škoda Elroq esetében lesz elérhető.Belső tér: Tágasság, egyszerűség, intuitivitás és tiszta vonalak jellemzikAz Elroq a kompakt külső méretek mellett tágas belső teret kínál az utasok számára, beleértve a kategória legnagyobb csomagtartóját és az okos tárolási lehetőségeket. A belső teret letisztult dizájn, intuitív infotainment funkciók és fejlett, fenntartható anyagok jellemzik. Az akár három digitális kijelző, az új felhasználói felület és a fizikai gombsáv rendkívül egyszerű használatot tesz lehetővé. A dizájnopciók a fenntarthatóságra és az innovatív, tartós és praktikus anyagokra összpontosítanak.Egyszerűség és tág terek az új Elroq belső terébenA vadonatúj Škoda Elroq belső terét az egyszerűség, a letisztult vonalak, az új fenntartható dizájnopciók és a tágasság jellemzik. Az első ülések belmagassága 1056 milliméter, a hátsó üléseké pedig 990 milliméter. A csomagtartó 470 literes űrtartalmával a legnagyobb ebben a járműosztályban, és a hátsó ülések lehajtásával maximálisan 1580 literesre bővíthető. Az új Modern Solid dizájnnyelvnek megfelelően, a kormánykeréken a márka logója helyett a Škoda felirat szerepel.A 13 colos infotainment kijelző és a szélvédő-kijelző kiterjesztett valósággal az alapfelszereltség részét képziA Škoda Elroq alapfelszereltségként minden esetben központi, 13 colos infotainment-kijelzővel rendelkezik. Az új felhasználói felület, amelyet először a jelenlegi Enyaq, valamint a Superb és a Kodiaq új generációi mutattak be, világos, intuitív kezelőfelülettel és grafikai kialakítással rendelkezik. A járművezetők akár öt billentyűparancsot állíthatnak be a gyakran használt járműfunkciókhoz, valamint három parancsikont az alkalmazásokhoz. Emellett áttekinthetőbb menüstruktúrát, továbbfejlesztett navigációs rendszert és még felhasználóbarátabb légkondicionáló rendszert is kínál. Az infotainment kijelző alatt egy fizikai gombsáv is található, amely gyors hozzáférést biztosít a segédrendszereket, a vezetési módokat, a parkolási funkciókat és a klímaberendezéseket vezérlő menükhöz.A digitális műszeregység világos és intuitív áttekintést nyújt a legfontosabb menetadatokról. Opcióként elérhető a kiterjesztett valóság funkciókkal és tovább optimalizált grafikával ellátott szélvédő-kijelző. Feltünteti a sebességet, a felismert közlekedési táblákat, a sebességtartó automatika és a segédrendszer adatait, valamint a navigációs utasításokat. A kiterjesztett valóság emellett további információkat vetít a járművezető látóterébe. Ez magában foglalhat dinamikus navigációs nyilakat, célállomásjelzőket, üdvözlő és búcsúzó logókat és dinamikus vezetéstámogatókat.Dizájnopciók számos tartós és fenntartható anyaggalAz Elroqhoz elérhető dizájnopciók esetében a Škoda még nagyobb hangsúlyt fektet az innovatív, fenntartható, tartós és praktikus anyagokra. A belépő szintű Studio dizájnopció letisztult, egyszerű belső térrel és fekete szövet üléshuzattal rendelkezik. A Loft dizájnopcióban a mohazöld színű kontrasztos varrás friss hangsúlyokat ad az antracitszürke belső térnek. Az üléshuzatok műbőrből és sötét kékesszürke RecyTitan szövetből készültek. Ez az ajtópanelek, ülések, műszerfal, középső kartámasz és térdfelület esetében kerül használatra. Az anyag 78%-ban újrahasznosított, például italos palackokból készült PET-et tartalmaz. A Škoda modellben most először keverednek a mechanikusan újrahasznosított, használt ruhákból származó szálak (6%) egy olyan csúcstechnológiás eljárással, amely a körforgást biztonságos vegyi kezeléssel kombinálja. A fonalak fonása és sodrása során mutatott aprólékos figyelem biztosítja a kényelmet, tartósságot és fenntarthatóságot.A Lodge dizájnopció egy Technofil nevezetű anyagot használ, amely 75 százalékban újrahasznosított ECONYL® szálakból és 25 százalékban poliészterből áll. Az innovatív ECONYL® fonál nejlonhulladékot, például a halászhálók anyagát, szövethulladékot, illetve kiselejtezett szőnyegeket hasznosít újra, új nejlonfonallá alakítva a hulladékanyagot. A kiváló súrlódás- és kopásállóságáról ismert ECONYL® nejlon 100 százalékban regenerálható, vagyis minőségromlás nélkül hasznosítható, formázható és fonható újra. A Lodge dizájnopció fekete TechnoFil szöveteket kombinál világosszürke műbőrrel. Fekete tetőkárpitot és számos narancssárga színű részletet tartalmaz, például a biztonsági öveken, valamint az ülések és a kárpitozás kontrasztos öltéseiben. Ezt a kombinációt a Škoda Vision 7S koncepciójármű ihlette, a fekete bőr és a konyakszínű kontrasztos varrással ellátott műbőr klasszikus eleganciájára összpontosítva.Okos részletek és tágas hely az utasok és a csomagok számáraAz okos tárolási lehetőségek, például a csomagtartó két oldalán található két további rekesz, összesen 48 literes kapacitással bír. Ezek is a Simply Clever vadonatúj funkciói közé tartoznak, akárcsak a kalaptartó alatti töltőkábel tárolóháló és a csomagtérfedél, amely alacsonyabbra is felszerelhető. Ez különösen sokoldalúvá teszi a rakteret. A csomagtartóban található QR-kóddal elérhető a jármű felszereltségének és funkcióinak gyors áttekintése. Interaktív video-utasítások magyarázzák el a csomagtartó polc vagy a vadonatúj hálórendszer használatát. A számos népszerű Simply Clever részlet között megtalálható még egy Jumbo box okos tárolótálcával és táblagép-tartóval, egy tárolódoboz a hátsó utasok számára, behajtható akasztók a csomagtér mindkét oldalán, egy rakodóelem a csomagtér padlója alatt, egy válaszfalhálós paraván, egy fenntartható jégkaparó gumiabroncs horonymélységmérővel az ötödik ajtópanelben, egy fenntartható esernyő a vezetőajtóban erre a célra kialakított tárolórekeszben, és egy elakadásjelző háromszög a csomagtérajtóban.Akkumulátorok és hajtásláncok: Nagy hatótávolság és még rövidebb töltési idő a még jobb vásárlói élményértHárom különböző akkumulátormérettel – 55 és 82 kWh között – és 125 kW és 210 kW* közötti teljesítménnyel a vadonatúj Škoda Elroq a személyes választásról szól. A legnagyobb lítiumion akkumulátorral felszerelt változatok hatótávolsága a WLTP-ciklus szerint több mint 560 kilométer, a végsebességük pedig 180 km/óra. Az optimalizált előmelegítés biztosítja, hogy a DC gyorstöltő állomásokon 24 perc alatt feltölthetők legyenek 10 százalékról 80 százalékraJohannes Neft, a Škoda Auto Igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: "A Škoda Elroq a sikeres Enyaq modellcsaládunk modern és hatékony elektromos hajtásláncát egy újabb járműszegmensbe helyezi át. A teljesítmények és a különböző hajtásláncok széles skálájával, valamint a három különböző méretű akkumulátorral már a kezdetektől fogva biztosítjuk ügyfeleink számára a választás szabadságát. Kiváló aerodinamikájának köszönhetően az Elroq több mint 560 kilométeres hatótávolságot ér el, így ideális a hosszú távú utazásokhoz is. Az akár 175 kW-os töltési sebességnek és az optimalizált előmelegítésnek köszönhetően 28 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető fel. Az Elroq kiemelkedő mindennapi használhatóságot biztosít, és pontosan azt nyújtja ügyfeleinknek, amit a Škoda márkától elvárnak."Négy változat, három akkumulátorméretA Škoda Elroq a Volkswagen Csoport modulszerű elektromos hajtáskoncepcióján (MEB) alapul, és hatékony hajtáslánc-változatokkal lép be a kompakt SUV szegmensbe: ezek az Elroq 50, 60, 85 és a 85x. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátorok három méretben kaphatók. A hátsókerék-hajtású Elroq 50 a belépőszintű modell, amely 55 kWh bruttó (52 kWh nettó) akkumulátor-kapacitást és több mint 370 km hatótávolságot kínál. A hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor 125 kW csúcsteljesítményt és 310 Nm maximális nyomatékot biztosít. Az Elroq 60 hátsókerék-meghajtással is rendelkezik. 63 kWh (nettó 59 kWh) akkumulátor kapacitást biztosít, és több mint 400 km-es hatótávolságot kínál. 150 kW teljesítményű és 310 Nm nyomatékú motorral rendelkezik. Mindkét változat végsebessége 160 km/óra.Škoda Elroq 85 hátsókerék- vagy összkerékhajtássalA két legerősebb Elroq változat rendelkezik a legnagyobb akkumulátorral, amelynek kapacitása 82 kWh (nettó 77 kWh). Az Elroq 85-ben ezt egy 210 kW-os* hátsó motor egészíti ki, amely 545 Nm maximális nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez. Az Elroq 85x alapfelszereltségeként az első tengelyen elhelyezkedő külön villanymotor teszi lehetővé az összkerékhajtást. Mindkét változat végsebessége 180 km/óra. A WLTP-ciklus szerint az Elroq 85 biztosítja a szegmens egyik leghosszabb maximális hatótávolságát, ami több mint 560 kilométer. Ettől lesznek tökéletes társak a hosszabb utazásokhoz.Rövid töltési időA nagy töltési kapacitás és az optimalizált előmelegítés rövid töltési időt biztosítanak a vadonatúj Škoda Elroq minden változatánál. A két 85-ös sorozatú változat 82 kWh-s akkumulátora gyorstöltő állomásokon akár 175 kW-os töltési sebességgel 28 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető fel. A 145 kW, illetve 165 kW töltési teljesítményt támogató Elroq 50 és Elroq 60 esetében ugyanez a folyamat legfeljebb 25 percet vesz igénybe. Minden Elroq modell legfeljebb 11 kW-os töltési sebességet támogat az AC töltőállomásokon.Nagyfeszültségű akkumulátorok moduláris kialakítássalA vadonatúj Škoda Elroq Li-ion akkumulátorai moduláris kialakításúak. Az Elroq 50 akkumulátora nyolc modulból, az Elroq 60 akkumulátora kilenc modulból áll. Az Elroq 85 és Elroq 85x akkumulátorok 82 kWh kapacitása tizenkét modulra van elosztva. Az akkumulátorokat a jármű padlójában, az első és hátsó ülések alatt, valamint a középkonzol alatt helyezték el, hogy biztosítsák az alacsony súlypontot. Az Elroq akkumulátorának kialakítása, beleértve a folyadékhűtő és fűtőrendszert is, megegyezik az Enyaq családjáéval. Az akkumulátor optimalizált előmelegítő funkciója növeli a hatékonyságot a DC gyorstöltő állomásokon. A navigációs rendszer útvonaltervezésének használatakor automatikusan aktiválódik, vagy manuálisan is elindítható az infotainment rendszer töltési menüjéből. Az akkumulátor aktuális hőmérsékletét és a töltöttségi állapotot az akkumulátor termomenedzsment rendszere folyamatosan figyeli, és szükség esetén aktiválja a hőmérséklet-szabályozást.
Bemutatkozott az úttörő modell: a vadonatúj Škoda Elroq a cseh márka első tisztán elektromos hajtású modellje a stratégiailag fontos kompakt SUV kategóriában. Ez az első modell, amely a Škoda új, robusztusságot, funkcionalitást és hitelességet ötvöző Modern Solid dizájnnyelvét alkalmazza. Az Elroq a hajtásláncok és akkumulátorok széles választékát kínálja, a maximális hatótávolsága pedig meghaladja az 560 kilométert. A széles körű alapfelszereltséghez tartozik a tolatókamera, az Utasvédelmi rendszer, a Side Assist, a 13 colos infotainment és a SmartLink. Ennek a kombinációnak köszönhetően az Elroq a szegmensének legmegfizethetőbb elektromos járműve lett az európai piacon, indulóára a különböző állami támogatások nélkül 33 000 euró körül van a német piacon. Ebből kifolyólag, a Škoda számos piacon eléri a vadonatúj Elroq és a Karoq ICE megfelelőjének listaár-paritását. Az SUV október második felétől lesz konfigurálható a www.skoda.hu weboldalon, beleértve a korlátozott számú First Edition modellt is, amely 2025 első negyedévétől lesz elérhető az európai piacokon.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: "A Škoda Elroq az első BEV modellünk a kompakt SUV kategóriában, amely a leggyorsabban növekvő és legnépszerűbb alszegmens Európában. Az Elroq az első Modern Solid dizájnnyelvet alkalmazó modellünk, amelyet a robusztusság, a funkcionalitás és az új vizuális díszítések, mint például a fekete Tech-Deck Face, határozzák meg. Az akkumulátorok méretének széles választéka és a kiváló légellenállási együttható több mint 560 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A széles körű alapfelszereltségi csomag számos korszerű segédrendszert foglal magába. Bizonyos európai piacokon 33 000 euró körüli, versenyképes indulóárával az Elroq Európa legmegfizethetőbb járműve ebben a szegmensében, és egyre több piacon ér el árparitást belső égésű motorral felszerelt társaival."Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja hozzátette: "A Škoda Elroq remek időzítéssel dobja piacra vonzó ár-érték arányú járművét, hiszen ezáltal sok érdeklődő autóvásárlónak kínál egy egyszerűbb és megfizethetőbb módot az elektromos utazásra. Megnyerő összképével, tágas, kényelmes és rendkívül funkcionális belső terével, valamint kiváló menettulajdonságaival számos ügyfélcsoport számára bizonyul ideális társnak – a családoktól egészen a vállalati ügyfelekig. Bízunk abban, hogy különösen az utóbbi ügyfélcsoport értékelni fogja a várhatóan magas maradványértékét. Kínálatunkban a rugalmas finanszírozási lehetőségek és vonzó lízingdíjak különleges szolgáltatási csomagokkal és gépjármű-biztosítási feltételekkel fognak párosulni."Tökéletes választás a mindennapi felfedezők számára – a városban és azon is túlA vadonatúj Elroq a Škoda növekvő elektromos portfóliójának legújabb tagja, amely az elkövetkező években még számos új modellel fog gazdagodni. A kompakt SUV a Karoq elektromos alternatívája, és számos piacon listaárban megegyezik a belső égésű társaival. Kompakt méreteinek, tágas belső terének és kiváló menettulajdonságainak köszönhetően egyaránt tökéletes társ a városi utakon és a külvárosi, ismeretlen utak felfedezésében is. Az összkerékhajtású változat 2025-ben lesz elérhető .Modern Solid: Tech-Deck Face – az ismerős Škoda-vonások egy új arcaAz Elroq külsejét markáns forma és letisztult vonalak határozzák meg, így ez az első Škoda modell, amely az új Modern Solid dizájnnyelvet tükrözi. A hagyományos Škoda dizájnelemeket teljesen új szemszögből szemlélve, a fényes fekete Tech-Deck Face váltja fel a Škoda jellegzetes hűtőrácsát, miközben a Škoda ismerős vonásait továbbra is magában hordozza. Az új orr-rész karakterét szintén az egyedi matt króm betéttel ellátott, robusztus első lökhárító adja meg, míg a Škoda SUV jellegzetes fényszóróinak "négyszemű" megjelenése egy teljesen új értelmezést kapott. Az Elroq az első olyan modell, amely a Škoda feliratot egyaránt viseli a motorháztetőn és a kormánykeréken is. Az Elroq rendkívül aerodinamikus karosszériával rendelkezik: mindössze 0,26-os légellenállási együtthatóval büszkélkedhet. Ezt egy sor innovatív tervezési elemmel érték el, amely 180 km/órás végsebességet tesz lehetővé.Hajtásláncok széles választéka, nagy hatótávolság és rövid töltési időA Škoda Elroq három különböző méretű akkumulátorral és hajtáslánccal érhető el. A teljesítmény a belépő szintű Elroq 50 modell esetében 125 kW-nál kezdődik. Az Elroq 85x első tengelyén elhelyezkedő külön motor teszi lehetővé az összkerékhajtást. A WLTP-ciklus szerint az Elroq 85 maximális hatótávolsága több mint 560 kilométer. Az akár 175 kW-os töltési sebesség a DC gyorstöltő állomásokon lehetővé teszi, hogy az Elroq 85x és a hátsókerék-meghajtású Elroq 85 82 kWh-s akkumulátora 10-ről 80 százalékra 28 perc alatt töltődjön fel. A hátsó-kerék meghajtású Elroq 50 és Elroq 60 kisebb akkumulátorai még gyorsabban, legfeljebb 25 perc alatt tölthetők fel. A megnövelt hatékonyság és töltési sebesség, valamint az optimalizált előmelegítési funkció új szintre emeli az ügyfélélményt.Tágas belső tér fenntartható anyagokkal és új Simply Clever megoldásokkalAz Elroq tágas belső teret biztosít. Ebbe beletartozik a szegmens legnagyobb csomagtartója 470 literes csomagtérkapacitással (a hátsó ülések lehajtásával akár 1580 literig bővíthető). A még intuitívabb kezelőfelülettel ellátott 13"-os infotainment képernyő az alapfelszereltség részét képzi. A Design Selections számos innovatív, fenntartható anyagot használ fel a belső térhez. Vannak új Simply Clever funkciók is, többek között a 48 literes tárolókapacitást kínáló okos rekeszek és a kalaptartó alatti tárolóháló a töltőkábel számára. Az intuitív konnektivitási funkciók széles választéka, a fejlett segédrendszerek és az akár kilenc légzsák kiemelkedő vezetési kényelmet, valamint a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonságot biztosítják.A First Edition és más modellek 33 000 euró körüli kezdődőárral október 2-tól lesznek megrendelhetők a német piacon, Magyarországon pedig várhatóan október második felében indul az előértékesítésA Škoda Auto október 2-án nyitja meg a konfigurátort és veszi fel az új Elroq előrendeléseit tizenkét európai piacon, amiket hamarosan további piacok, így Magyarország is követnek. Az Elroq 50 és Elroq 85 változatokon kívül a bevezetéskor egy limitált és egyedi márkajelzéssel ellátott First Edition is elérhető lesz, amely a fényszórókat vizuálisan összekötő jellegzetes Light Banddel, valamint fekete festésű tetővel és A-oszlopokkal rendelkezik. A vadonatúj Škoda Elroq 33 000 euró körüli kezdőárral elérhető Németországban, Magyarországon jelenleg árazás alatt áll.
Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisel a Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez.Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: „A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is.”Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít,míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken.Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: „A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójában a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is – ebből pedig rossz nem sülhet ki”.A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét.Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe.
Joy modellek Magasabb felszereltség kedvezőbb áron! Fabia Joy most akár 6 399 000 Ft-tól*.A Selection felszereltséggel megegyező szint most kedvezőbb áron, azonban további többletfelszereltséggel elérhető. Ez a Fabia Joy modell:Fűthető első ülések*A kép illusztráció.A Fabia Selection felszereltség tartalma ide kattintva érhető el. Scala Joy most akár 7 499 000 Ft-tól*.A Selection felszereltséggel megegyező szint most kedvezőbb áron, azonban további többletfelszereltséggel elérhető. Ez a Scala Joy modell: Fűthető első ülések*Fűthető bőr multifunkciós kormány*Automata klímaberendezés "Climatronic" *SmartLink funkció (vezetékes & vezeték nélküli)*8 hangszórós kivitel*USB Type-C csatlakozók hátul - 2db*Ablakmosófolyadék-szintjelző* Octavia Joy most akár 9 599 000 Ft-tól*.A Selection felszereltséggel megegyező szint most kedvezőbb áron, azonban további többletfelszereltséggel elérhető. Ez az Octavia Joy modell:Fűthető első ülések*Fűthető bőr multifunkciós kormány* Kamiq JoyKamiq Joy most akár 7 998 000 Ft-tól*.A Selection felszereltséggel megegyező szint most kedvezőbb áron, azonban további többletfelszereltséggel elérhető. Ez a Kamiq Joy modell:Fűthető első ülések*Fűthető bőr multifunkciós kormány*Automata klímaberendezés "Climatronic" *SmartLink funkció (vezetékes & vezeték nélküli)*8 hangszórós kivitel*USB Type-C csatlakozók hátul - 2db*Ablakmosófolyadék-szintjelző* Karoq Joy most akár 9 999 000 Ft-tól*.A Selection felszereltséggel megegyező szint most kedvezőbb áron, azonban további többletfelszereltséggel elérhető. Ez a Karoq Joy modell:Fűthető első ülések*Fűthető bőr multifunkciós kormány*Fényszórómosó berendezés*Parkolóradar elöl és hátul*Tolatókamera*
Amikor a kicsi naggyá lesz: a Škoda AUTO közzétette tisztán elektromos, akkumulátorhajtású (BEV), városi SUV-crossover modelljének nevét, valamint az újdonságra első betekintést kínáló dizájntanulmányát. A 2025-ben bemutatkozó Škoda Epiq mintegy 25 ezer euróba kerül majd, és 4,1 méteres hosszúságával tágas belteret és akár 490 literes csomagtartót kínál. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új, erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül majd, amit új technológiákkal és asszisztens-megoldásokkal harmonikus digitális élmény tesz teljessé. Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója így fogalmazott: "Az érkező Škoda Epiq sokat kínál majd vonzó áron, és kompakt külső méretek mellett is tágas belső térrel. Ügyfeleink választási lehetőségeket szeretnének, ezért e népszerű piaci szegmens felé is bővítjük egyre növekvő elektromos mobilitási portfóliónkat. Remélem, már ezek az első dizájnelőzetesek is jól mutatják, hogy az Epiq modern formavilágával, mindennapos használatra kiválóan alkalmas hatótávjával és felhasználóbarát technikáival tűnik majd ki - s teszi mindezt megfizethető áron."4,1 méteres hosszúság, több mint 400 kilométer elektromos hatótáv és akár 490 literes csomagtartóA Škoda új digitális dizájntanulmánya a jövőbeni sorozatgyártású modell legfontosabb megoldásait és jellemzőit emeli ki. 4,1 méteres hosszúságával a Škoda Epiq városi SUV-crossover öt személy számára is bőséges helyet és akár 490 literes csomagtartót kínál, 25 ezer euró körüli alapárával pedig tökéletes választás lehet az elektromos mobilitás területére újonnan lépő ügyfelek számára. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új és erőteljes Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül, miközben több mint 400 kilométer maximális elektromos hatótávot kínálhat.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője kiemelte: "Új formatervezési nyelvezetünk, a Modern Solid a modernitás új szintjét képviseli. Az intelligens funkcionalitás és praktikum harmonikus egyensúlyt alkot a vonzó és újszerű megjelenéssel, illetve a hosszú távú fenntarthatóság iránti megközelítésünkkel. A Škoda Epiq dizájntanulmány tökéletesen testesíti meg az új formai nyelvezet minden alapvető jellemzőjét."Modern Solid - erőteljes, funkcionális, autentikus dizájn értelmezi újra a klasszikus Škoda-tulajdonságokatAz új Modern Solid formai nyelvezet a robusztus, funkcionális és autentikus jellemzők ötvözete. A Škoda Epiq dizájntanulmány szoborszerűen plasztikus motorházfedelén már az új "Škoda" felirat látható. A fényes fekete Tech-Deck Face a jól ismert Škoda-hűtőrács modern interpretációja, és olyan elektromos berendezéseket foglal magában, mint a távolságérzékelő radar és az első kamera. A Tech-Deck Face motívumát a nappali menetfény és az irányjelzők kettős funkciójú, T-alakú LED-alakzatai fogják közre, míg a fényszórók egy alsó, másodlagos pozícióban kaptak helyet. Utóbbiak fénymoduljait kubista ihletésű dizájn és Matrix-LED technika jellemzi. A robusztus első lökhárítón Unique-sötétkróm árnyalatú, feltűnő légterelő idom húzódik. Az oldalnézetet magasan ívelő, lendületes tornádóvonal határozza meg, amely vizuálisan az utastér üvegezett részét ("üvegház") választja el a karosszéria további részétől, határozottan kiemelve az autó erőteljes vállövét. Alatta a feltűnő burkolatú sárvédők aerodinamikailag optimalizált kerekeknek adnak helyet. Az alacsonyan ívelő, enyhén ereszkedő tetővonal az optimális aerodinamikai tulajdonságok jegyében tetőlégterelőben zárul. A farkialakítást szintén robusztus lökhárító, a csomagtérajtón pedig Unique-sötétkróm árnyalatú "Škoda" felirat jellemzi. A Škoda Epic dizájntanulmány minimalista megjelenését a világos tónusú matt Holdfehér metálfényezés is hangsúlyozza. A tetősíneken és a könnyűfém keréktárcsákon, valamint az első és hátsó lökhárítón Élénknarancs részletek alkotnak látványos kontrasztot.Minimalista, funkcionális beltér és új technikákA Škoda Epiq az első sorozatgyártású modellként készülhet majd minimalista Modern Solid stílusú belső térrel, amely a tartós, praktikus és hosszú távon fenntartható előállítású anyagokra összpontosít. A szabadon lebegő hatást keltő középkonzolban kialakított, nyitott tárolórekeszben vezeték nélküli mobiltelefon-töltő áll rendelkezésre, emellett további Simply Clever rekeszek szolgálnak még több tárolási lehetőséggel. A csomagtartóban szintén felfedezhetők a márkára jellemző Simply Clever részletek, például a szatyorakasztók, a cargo-elemek, a rögzítőszemek és a padló alatti rejtett rekesz formájában. A kétküllős kormánykeréken az új "Škoda" felirat, valamint a legfontosabb funkciók menet közbeni vezérlésére fizikai gombok, illetve Élénknarancs jelölésű, tapintható görgetők tűnnek fel. A mobil digitális kulcs az autóval folytatott sokféle interakciót tesz lehetővé az ügyfél mobil okoseszközén keresztül, ezzel is hozzájárulva a színvonalas digitális felhasználói élményhez. A Škoda ezzel következetesen ügyfélközpontú "Mobile First" megközelítését hangsúlyozza, amely az autósok mindennapjainak könnyítését szolgálja. A Škoda Epiq a kétirányú töltést is támogatja, egyfajta "gördülő energiatárolóvá" alakítva az autót, amely az ügyfél otthoni hálózatába vagy egyéb elektromos készülékeibe táplálva bocsáthatja rendelkezésre elektromos energiáját.Találó név a Škoda történetének epikus mérföldköve számáraA Škoda Epiq mérföldkő lesz a Škoda történetében, amit jellegzetes és könnyen megjegyezhető nevével is hangsúlyoz. E név tökéletesen illeszkedik a Škoda tisztán elektromos SUV-modelljeinek nomenklatúrájába: elején az "E" betű akkumulátorhajtású Škoda modellt jelöl, míg a "Q" a végén a márka SUV-családjának tagjaként azonosítja. Az Epiq az ógörög "epos" szóból származik, amely "szót" vagy "verset", de akár "történetet" vagy "költeményt" is jelenthet, s olyan pozitív asszociációkat ébreszt, mint a csodálatos, a nagyszerű, a rendkívüli és a figyelemreméltó. Ötletes megoldásaival és magasfokú sokoldalúságával a Škoda Epiq egyaránt kielégítheti a családközpontú és a lifestyle-orientált vásárlók igényeit. A városi SUV-crossover modell Pamplonában (Spanyolország) készül majd, a Volkswagen Core márkacsoportja képviselőinek, azaz a Škoda, a Cupra és a Volkswagen márkák közös fejlesztési és gyártási projektjeként. A Škoda AUTO elkötelezett, hogy több milliárd eurót invesztáljon az elektromos mobilitás felé zajló átalakulásába az elkövetkező évek során. Az akkumulátorhajtású Škoda Elroq kompakt-SUV a tisztán elektromos modellek közelgő offenzívájának első tagjaként tarthatja még idén premierjét..
Jelentős mérföldkőhöz ért a Škoda AUTO az e-mobilitási stratégiájának megvalósításában, amit az Enyaq és az Enyaq Coupé 200 ezredik példányának legyártása fémjelez. A jubileumi autó egy fehér Enyaq Coupé Sportline, amely február 16-án gördült le a gyártósorról. Az idei modellévben az Enyaq fejlődése tovább folytatódik, többek között erősebb és hatékonyabb hajtásláncokkal, még nagyobb hatótávolsággal, gyorsabb töltéssel és egy továbbfejlesztett, logikusabb kezelői felületet kínáló új szoftverrel. A Škoda AUTO előre tekintve tovább erősíti elkötelezettségét az e-mobilitás iránt az új Elroq idei világpremierjével. Ezzel a teljesen elektromos hajtású kompakt szabadidő-autóval egy nagyszabású kampány veszi kezdetét, amelynek keretében az elkövetkező években összesen hat új elektromos típus mutatkozik be, kiteljesítve a Škoda teljesen elektromos járműveinek kínálatát.
Ismerd meg közelebbről a megújult Kamiq modellünket!Használd az alábbi interaktív felületünket hogy megismerhesd a megújult részleteket!
Az immár negyedik generációs Octavia a gyártás megkezdése után négy évvel kapja meg az arculatváltást.A modell továbbra is elérhető lesz limuzin és combi verzióban. A megújult Octavia idővel elérhető lesz Sportline és RS változatban is.A jármű fejlesztései közé tartoznak a továbbfejlesztett, második generációs LED Matrix fényszórók is új világítási jelzéssel, amelyek az út kiváló megvilágítását szolgálják. Ezenkívül mostantól Crystalliniumot is tartalmaznak, egy egyedülálló kristályos elemet, amely jellegzetes kék árnyalatot kölcsönöz a fényszóróház belsejének, tovább finomítva a jármű esztétikáját.
Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez."Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis - ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe - korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik - újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé. Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik "modern" modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) - 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika - 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.
90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját. Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású vált első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődnél lényegesen karcsúbbak és új kristályos díszitőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj elem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.
Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.
Néhány nappal a világpremier előtt a Škoda Auto bemutatta az új generációs Škoda Kodiaq külső dizájnterveit, amelyeket markáns és hatáskeltő formavilág jellemez. A kiemelendő látványelemek között ott van a plasztikus homlokrész, a jellegzetes lekerekített kerékjáratok, a 17-től 20 colig terjedő kerékméretek, a masszív hátsó lökhárító, és a kristályos dizájnelemekkel ellátott második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók. Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője elmondta: "A vadonatúj Kodiaq modern és dinamikus, feltűnően karakteres megjelenéssel. A "funkció a forma előtt" elvnek megfelelően megalkottuk a Modern Solid első elemeit; ez jellemzi majd a jövőben új formanyelvünket. A formavilág egyértelműen a praktikusságot hangsúlyozza, miközben dinamikus kialakítása révén még jobb aerodinamikát biztosít."A legújabb Kodiaq karakteres külsővel és nagyobb méretekkel rendelkezik, mindez pedig még nagyobb belső teret ígér. Megnyerő kialakítású motorháztetővel, lekerekített kerékjáratokkal és 17 és 20 col közötti kerékméretekkel büszkélkedhet. További vizuális különlegessége a D-oszlopok opcionális díszítéseinek egyedi, Dark Chrome kivitele.A második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók a Kodiaq modellben debütálnak, míg a hátsó részen jellegzetes, széles, C-alakú egyedi világítás húzódik középső irányba. Ez alatt vörös sáv köti össze a két hátsó fényszórót, a megjelenést pedig egy masszív hátsó lökhárító hangsúlyozza. A csomagtér ajtaján középen elhelyezett új Škoda felirat teszi teljessé a markáns külsőt.A nagy leleplezést élőben közvetítjük a Škoda Storyboard-on, valamint a Škoda YouTube-csatornáján 2023. október 4-én, 18:45-től.